Blog autora

Sedím v plném vlaku Teplice – Praha, následně v Posázavském pacifiku a jedu na vodu – na Sázavu. Vlaky jsou slušně vybaveny a pohodlí, že si říkám „už mi tu chybí jen mé děti, má žena.” Mám radost, to se v autě na D8 nedá vůbec zažít, možná jen mě. Ale pokud spočítám procento lidí, kteří mají podobné pocity, nemohu se zbavit pocitu, kolika svinstva se dneska děje na železničních tratích. Zaměřím-li se na Ústecko, znaje potenciálnu všech tratí. Nemohu pochopit, jak někdo může nechat ladem Kozí dráhu a nově nyní i 097, která si to míří Středohořím přímo do Opárenského údolí, nebýt přestupu v Lovosicích, mohl by jednoduše přejet cestující na Zahradu Čech do Litoměřic přímo z Teplic se zážitkem a stromky zakoupenými na zahradě zase zpět s výhledy, které se prostě neadjí ničím nahradit. Jo 097 v minulém týdnu proběhla zpráva, že se nebude obnovovat sesunutý úsek, jehož stavitelem by nemělo být SŽDC, nýbrž ŘSD. Je to šumák, zda je to tato nebo jiná státní instituce, ale všichni dobře ví, že viníkem sesuvu je stavba D8. Takže by zřejmě pan ministr alespoň pochopil jádro věci. Napadá mne, zda alespoň takto uvažovala cenová komise při MD, když rozhodovala, že úsek neobnoví. Ne kdepak nové politické vedení, to už ztratilo souvislosti, proto se to tak táhne a možná ani nedotáhne….. Asi budeme pokračovat v níže uvedené satiře, tak jak ji započal Michal Tétauer tvůrce petice za záchranu 097 v roce 2014.

Dále ze satiry Michal Tétauera, příznivce našeho spolku

Srpen 2013
O: Čest práci Jardo.
J: Čest práci Oldo.
O: To je ale hnusný léto, ta příroda se proti nám snad spikla.
J: Už snad neumíme poručit větru, dešti?
O: To jsme neuměli nikdy, ale dřív se to dalo soudruhům nakukat.
J: No tak nám trochu prší, máš snad Oldo příslib do Jugošky, teda do Chorvatska?
O: To ani ne, ale slíbili jsme lidem, že doděláme dálnici a školy a školky a nemocnice a prostě všechno a jak prší, tak se nedá stavět!
J: Je fakt, že je tý vody už trochu moc. Ještě aby nám něco zase uplavalo.
O: Tys asi neposlouchal rádio, co?
J: Co se stalo? Máme zase povodeň v Ústí nebo se propadla Bílina do dolu?
O: Něco horšího. Utrhnul se kopec, sjel na dálnici a vodnes železnici?
J: Kolik mrtvejch?
O: Ještě to tak! Nikdo. Na dálnici se přece nic nedělá a vlaky jezděj v úterý a v lednu.
J: A nebyla to náhodou jedna z nejvytíženějších lokálek v zemi?
O: Byla, ale sjelo to v noci. To nejezděj vlakem ani Pražáci.
J: Abysme stihli splnit tu pořádnou veřejnou dopravu a dostavět tu dálnici?
O: My už toho slíbili….pamatuješ tenkrát…slibem nezarmoutíš.
J: Ještě že nejsme tak akční. Vždyť moh´ někdo umřít!

2015
O: Slyšels to? Dan už začal vodklízet hlínu z dálnice.
J: No konečně. Už budeme moct pustit do éteru, že vlak brzo bude.
O: Hlavně, že se začne hejbat ta dálnice. Tím vlakem stejně nikdo z našich voličů nejezdí.
J: Jakto, že ne? Vždyť nás volej důchodci a ty nemaj na benzín!
O: No jo, ale podívej se, odkud kam to vede! Na jedný straně Jardovy Teplice a na druhý Andrejovy Lovosice! Já potřebuju něco v Bílině a ty v Chomutově!
J: Tak to je na hovno. Teď se všechno bude rvát do tý dálnice a železnice a na kraji už taky není moc co brát!
O: Něco zkusím….počkej zejtra.

Další den
O: Čau, mluvil jsem s Danem.
J: A co říkal? Že na dálnici nemá peníze? Nebo že už bude ten vlak?
O: Ne, ale domluvili jsme se.
J: Na čem?
O: Že se na trať vysere a Andrejovi řekne, že alespoň ušetří.
J: A jak my to vysvětlíme těm důchodcům?
O: Opravíme jim jinou železnici.
J: A co s těma, co bydlí kolem týhle trati?
O: Těm pošleme nový autobusy a nízkopodlažní, aby tam vylezli.
J: Ale ty smrdí a v zimě nevyjedou!
O: Důchodci taky v zimě nevylejzaj a smrad už necejtěj!
J: A co s těma ostatníma, co jich byly plný lokálky?
O: Turisti nás stejně nevolej a děti a studenti nevolej vůbec!
J: A kde na to vemem?
O: Dan mi slíbil 200 míčů na infrastrukturu.
J: Tak to moc neušetří, když dráhy maj studii, že by oprava tý trati stála jenom 30 mega.
O: To se nikam nedostane, to Dan zařídí.
J: Ale stejně nechápu, k čemu mu to je?
O: To je ta stařecká demence už i u tebe? On si myslí, že těch 200 míčů probetonujeme! A to Skanska umí! Železnice jsou kšeft možná pro Třinecký železárny.
J: Tak dobrý, to vydělal von, ale co z toho budeme mít my? 
Mohli jsme ukázat, že jsme Dana donutili opravit trať a budeme mít hlasy vod místních i vod turistů a třeba se chytne i nějakej Pražák.
O: No jo, jenže to se Dan šeredně přepočítal. My možná narveme 200 míčů do infrastruktury, ale to bysme narvali stejně a takhle nám zbyde na další projekty. Chápeš?
J: Asi ne. My v Chomutově máme asi delší vedení.
O: Za rok budou krajský volby a ty bys nechtěl vládnout v kraji sám?
J: No jo, to vychází akorát. Budeme střihat pásky, billboardy budou plný tvýho ksichtu s krajskou značkou, nový silnice, nový školky, nový jesle, nový důchoďáky. 
Už to vidim!
O: No to to trvalo Jardo. Už jsem se lek, že po volbách budu potřebovat na dopravu někoho jinýho.
J: A nejen kraj, Bílina a Chomutov. My to jednou dáme i v těch Teplicích a Lovosicích! Viď Oldo.
O: Přesně. A hlavně za Danovy peníze!

25. 9. 2015
Reportér: Mluvčí ministerstva dopravy oznámil,
 že se po vzájemné dohodě všech zainteresovaných stran oprava trati zatím odkládá. 
„200 milionů, které by stála obnova trati, obdrží Ústecký kraj na obnovu infrastruktury v jiných částech kraje.“ 
Dodal tiskový mluvčí.

duben 2019:
O: Tak Jardo, je to v čudu, hází nám kluci státní kalcky pod nohy, asi za tu snahu to tu tak dobře v kraji táhnout.
J: Ale my se nedáme, už jsem to do novin řekl že je to prasárna a podraz.
O: No to se nám ten projekt RESTART rozjíždí do projektu OFF!!