Jednání Kraj

Ihned po jednání Vlády ČR dne 11.4. a informování Danem Ťokem o neobnovení provozu na trati 097 proběhlo jednání zástupců SLD-Teplicko, z.s. na Krajském úřadě Ústeckého kraje s radním pro dopravu Jaroslavem Komínkem i inženýry Jeřábkem a Froňkem z odboru dopravy.
Opravdu nelíbivá slova zazněla nejen na adresu minstra dopravy, který zdůrazňuje nesmyslně přemrštěné částky pro obnovu úseku daného sesuvem i neekonomičnost návratnosti. Ze slov ministra dopravy není ani trochu zřejmé že zvažuje přezkoumání projektu, že by stavba mohla stát méně než 1 mld. korun  nemluví a slovem se neznmíní ani o tom,                     že železnice má též jiné výhody než jen mít ekonomickou návratnost.
Je snad nějaká silnice III. třidy návratná?
Radní Komínek zároveň vyposlechl záměry Spolku lokálních drah k nezávislému přezkoumání projektu i záměry rozvíjet lokálky v Ústeckém kraji obecně. Zjména s důrazem na uplatnění nejmodernějších technologií, které by vedly i k vytoužené ekonomičnosti, jen se dostat k příležitosti.
Příležitost se nepřibližuje ani v případě Kozí dráhy, kde se pohybujeme            v začarovaném kruhu. Pro zprovoznění trati je povinná SŽDC činit ntné opravy k zabezpečení provozu na trati dle zákona,
ta však nečiní. Navíc tvrdí, že nebude tak činit, dokud kraj neobjedná dopravu. Doprava na trati se však dle platných legislativních podmínek   může vvysoutěžit pouze na zprovozněné trati. A tak stále dokola omýláme tu potřebu někde začít
To vše přes přízeň většiny Obcí podél trati. Jediná cesta však je opět na Ministerstvu dopravy. Dokud MD nenařídí práci na Kozí dráze její podřízená společnost SŽDC, nic zřejmě neprovede. Ač cena za zprovoznění dráhy není zdalaka tak vysoká, jak se mluví v mediích.
Dle slov pana Komínka Kraj, i kdyby mu dráha byla nabídnuta, dráhu nepřevezme.
Kraj má omezené prostředky, které jsou nezbytné zejména v jiných odvětvích.

Má dojem, že ti kteří za nás rozhodují na kraji a řeší problematiku v ríámci samosprávy chápou že není rozhodující slovo jen ekonomičnost provozu a chápou železniční síť jako zejména páteř dopravního systému, která může velmi výrazně odlehčit městům,
tak jak tomu nastává u města v Prahy, Brna, Ostravy a většiny vyspělých měst v Evropě.

Jinak tomu však je na centrální úrovni, nevím zda výše uvedeným konáním Vlády ČR nám všem Bude líp!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *