Konzervace drah odhlasována v novele o drahách

Poslanecká sněmovna přehlasovala Senát a jejich protinávrh, aby se vyškrtl institut přerušení provozuschopnosti dráhy nebyl schválen a tak se znění v jakém se přílepek o konzervaci drah pana poslance Kupky stal skutečností. Senát se tedy v této pozici nemůže vnímat jako pojistka, nýbrž jako otloukánek.

Tedy po novu si může provozovatel železniční mapky u nás, tedy zejména Správa železnic, vyškrtat ze svých povinností správce dráhy kde osobní vlak neprojede alespoň 300x ročně nebo 12 x nákladní vlak. Může si tak vyškrtat i dráhy, kde neprojel 10 let vlak. Poslanci věnovaly 30 minut diskuzi, možná i proto si neuvědomují, že to bude mít daleké důsledky. Některé dráhy s potenciálem stát se plnohodnotnou alternativou pro automobilový provoz se přestane udržovat.

Veřejnost si tedy v době výdajů 100 mld.  ročně za výstavbu dálnic musí zvyknout, že železnice jde stranou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *